Monday 20 July 2015

Zeer kleurrijke ochtendjas - a very colourful robe

L had helaas een nieuwe ochtendjas nodig. Ik vond de vorige nog steeds erg leuk maar ja, hij werd toch echt te klein. Ze wilde een ochtendjas met alle kleuren van de regenboog maar lila moest de boventoon voeren. Het patroon komt weer uit Ottobre 6/2011. De voering is een superzachte lila minky de rest is alle kleuren van de regenboog, missie geslaagd! Hij is nog wel een beetje groot, maar dat komt vanzelf wel goed.


L needed a new robe. I still loved the last one I made her but it was really getting too small. She wanted a new robe with all colours of the rainbow but lilac needed to be the main colour. The pattern is again from Ottobre 6/2011. As for the lilac, the lining is a supersoft lilac minky and the remainder of the robe is all colours of the rainbow, mission accomplished! It's still a little bit too large but that'll solve itself eventually.




B is nu aan de beurt, zijn ochtendjas wordt ook te klein.
B needs a new robe now so I have my work cut out for me.

Ook nog een opvouwbaar boodschappentasje in goud met bloemen gemaakt voor m'n moeder. Hiervoor heb ik een tutorial gebruikt van Zaaberry maar ik vond hiervan de hengsels niet groot genoeg. De hengsels van de Piekeboe van Eloleo zijn wel lekker lang.


I also made a little golden tote for my mum. For this I used tutorial from Zaaberry but I found the straps were too short. The straps from the Piekeboe from Eloleo are perfect so I used these.

9 comments:

  1. Heel mooie ochtendjas. En goed gevonden om de maat er zo in te zetten. Moet ik onthouden...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje. Ik vergeet vaak welke maat iets is dat ik heb gemaakt dus eens kijken of dit werkt.

      Delete
  2. Wat een leuke ochtendjas. Hier word er enkele in de winter een badjes gedragen. Voor de rest dragen ze zoiets niet. Maar ik vind dat wel gezellig. En je hebt ook een mooi tasje gemaakt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje. Het is hier goed koud dus ze zal 'm de komende paar maanden nog wel even dragen en inderdaad, zodra het weer warmer wordt hangt 'ie maar te hangen.

      Delete
  3. Is ook zo, lekker ruim, warm en zacht, dat zijn de lekkerste ochtendjassen. Helaas zal ze hier ook weer uitgroeien maar deze keer toch iets minder snel hoop ik ;-)

    ReplyDelete
  4. Wat een gezellige ochtendjas!!
    Prachtig!!

    ReplyDelete
  5. Ik vind hem prachtig! Lijkt me heel comfortabel!

    ReplyDelete